Eskamontéři v akci

21. listopadu 2008 v 11:56 | fijalka |  tvůrčího ducha
Moc sme se těšili, někteří z nás při objednání kuchyně v IKEA dojetím plakali, a dost minut po zavíračce sme s jazykem na vestě a s důvěrou v děje příští předali tři vozejky plný krabic koutku "Doprava montáž".

(Tento článek popisuje pocity z montáže naší kuchyňské linky dne 6.11.2008. Věcně toto řešíme reklamací s montážní firmou. Důkazní materiál najdete zde).


Smluvený den se montéři dostavili, aby nám linku postavili. O jejich odbornosti sme neměli ani tucha, ani o tom, že nehodlají zapojovat elektrospotřebiče a provádět nestandardní instalatérské zásahy, jako například zkrácení sifonu, ha.

Refrén této ponuré a smutné balady zní "my sme jen truhláři".

Nuže naši milí truhláři pracovali a pracovali, od rána skoro do půlnoci, sečteno a podtrženo 13 hodin. Chvíli po příjezdu se jeden eskamontér odebral neznámo kam a celý dopoledne nechal na bedrech svého spoludříče.

Kolem 20h večer zaznamenáváme evidentní skluz v bezproblémové montáži (řečeno ráno slovy jednoho z hochů) - vrcholí první dějství. Chlapci opakují, že u dvoušuplíku pod dřezem chybí spojovací plíšky a že 50cm dvířka mají špatně panty. Tomáš se teda odebral do IKEA, aby lítal mezi kuchyněma a reklamacema a domáhal se dvou spojovacích plíšků, o kterejch nikdo neměl ani tušení, dokonce ho posílali do slev, aby je vyštrachal někde v hromadě šroubků. Fuj. Vrátil se se dvěma totožnejma dílama. Plíšky byly celou dobu u nás, zjistili sme po pár dnech, v jiný krabici, chlapci se špatně koukli. Též nám tvrdili, že návod k troubě v balení není - objevili sme třetí den - v polystyrenu, kterej neodvezli (měli po sobě odvézt všechen odpad).

23h večer - vrcholí druhé dějství - eskamontéři předávají hotovou práci. Teda spíš po nás chtěli jen podpis a peníze. Nato sme se šli konečně podívat na linku zblízka a mě se chtělo plakat nad kuchyní podruhé. Na naše dotazy "A vyzkoušeli ste to?" začali teprva zkoušet vodu a sifon, vymetat ze šuplíku šroubky a domontovávat tlumiče a narovnávat křivý nohy u linky. Dál též k našim poznámkách o zabordelený varný desce (šrouby, kovový lišty..) zřetelně prohlásili že "jesi sme něco poškodili, tak vám to uhradíme". Na závěr na svou obranu vypouštěli informace, který sme snad ani nechtěli slyšet, a to něco o tom, že nemají žádný školení (o znalosti kuchyňskýho sortimentu IKEA škoda mluvit) a učí se vše za běhu.

Do dotazníku spokojenosti jsme uvedli třikrát "nespokojeni" a byli sme rádi, že sou pryč. Znaveni sme uklidili nejhorší bordel a nevěděli, co dalšího odhalíme v následujících dnech a za denního světla.

Truhlář umělec, pouštěje se neuváženě do instalatérské práce, ulomil dílek v přepadu dřezu, úlomek po sobě dokonce zanechal vedle dřezu. Našli jsme druhej den. Třetí den přišli montéři-opraváři, který vše dodělali a většinu věcí opravili (k našemu milýmu překvapení používali při práci vysavač), našli další drobný nedopatření, jako například vodící lišty přidělaný do zdi bez hmoždinek. Na adresu svejch kolegů použili hodně nepublikovatelnejch slov.

A tak přátelé, ověřte si před započetím díla totožnost vašeho montéra, a jesi má v občance méno Šašek nebo Vydra, nedovolte mu vzít do ruky náčiní a žeňte ho ve vlastním zájmu z domu!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Wojtee Wojtee | 24. listopadu 2008 v 10:04 | Reagovat

Týýý vogo, tak to je dobrý... A to jsem si chtěl s Ikeou začít, co se kuchyně týče... Tak takhle si to zbastlím taky a nebudu si muset stěžovat...

Díry jim teda jdou, o tom žádná...

Co by člověk čekal, když se šašek a vydra začne montovat do montování ;)

2 fijalka fijalka | 24. listopadu 2008 v 13:57 | Reagovat

No jinak sme obecne s IKEA spokojeny, kdyz se vyskytne vada, bez problemu vsechno vymeni. Je to samozrejme o jednotlivcich (nemam rada pani Jaju z reklamaci/informaci). Pozor se musi dat kdyz se planuje kuchyn dost dopredu - my sme to tak meli a bohuzel to slo i pres obdobi zmeny katalogu (zari) a nektery dily do kuchyne nam prestali vyrabet. Na neco nas upozornili, takze jsme koupili dopredu, neco uz nedelaj, ale to nam snad urizne sklenar. Vsichni kdo montovali sami, rikaj, ze priste by si vzali firmu:) Nejvetsi vopruz je s pracovni deskou.

Jo a velmi nutny je se psychicky pripravit na to ze si clovek musi ve skladu vsecko najit a nalozit sam (na asi tri vozejky). Nejlip prizvat si na pomoc skladnika, kdyz je volnej. U kasy se to pak musi peclive hlidat, pac kdyz se udela chyba, tak se dlouho a dlouho hleda.

3 Helča Helča | Web | 24. listopadu 2008 v 21:29 | Reagovat

Tak to ja jsem si to teda nenabrala sama ve skladu. Normalne jsem jim dala mu plan kuchyne, oni vyjeli ucet a pak to vsechno navozili. Ja bych to teda nepobrala vubec tu mou sedmimetrovou kuchyn.;-)

Ale to se samozrejme zase musi zaplatit. Nicmene predstava, jak na vlastnich bedrech vlacim nahoru mycku...Asi bych pak uz zbytek kuchyne musela nechat na chodniku pred vchodem.

Je fakt, ze vsechno bez problemu vymenej, problem vsak je, ze se musi menit az prilis casto. Ja tedy s montazi byla spokojena a az stala hrozny penize (asi 12 000 jen truhlari), sama bych se do toho nevrhala. Uz jen proto, ze v mnoha krabicich chybely sroubky, panty a jine soucastky, ktere meli truhlari s sebou a nemuselo se por ne jezdit. Taky si sikovne poradili s clenitosti terenu, plynovou trubkou a skoro se vsim. Nicmene jsme jeli vymenit nekolikery rozbity dvirka a chybel nejakej specialni sroub k sifonu.Ale jinak se to zvladlo dobre. A zvlast spokojena jsem byla s elektrikarem, kterej pak prijel. Nebyl drahej a byl chytrej. Plynar byl o neco drazsi. Je fakt, ze by se mohli domluvit a prijet vsichni v jeden den.:-(

Nad Tvym clankem se mi chtelo taky brecet.:-( Ses statecna. Jenom z te predstavy mi beha mraz po zadech. Tak at uz se ted jen vsechno dari.

4 fijalka fijalka | 17. prosince 2008 v 11:27 | Reagovat

Dneska přišel montér vyměnit boční krycí desku, jupí! Objednali nám jinou bílou totiž a při montáži večer to nebylo poznat. To je asi ta nejmenší věc z reklamace.

Máme další potíž - se skleněnejma krycíma panelama (to bude obložení na zdi), který se maj vlízt do lišt, namontovaných montérama. Nevejdou se tam. Pokračování příště.

5 fijalka fijalka | 21. prosince 2008 v 16:24 | Reagovat

Ve ctvrtek se tu stavil dalsi reklamacni technik, dokonce vymyslel jak pridat chybejicich par mm, aby se vesly skleneny desky, vypada to nadejne. Sem zvedava, kdy to pridou dodelat. Pak uz zbejva jen vydobyt prachy za ty ujmy..

6 fijalka fijalka | 13. února 2009 v 9:38 | Reagovat

Hm, po víc než měsíci mlčení (18.12.2008 - 9.2.2009) jsme opět byli nuceni zaurgovat naší reklamaci u firmy Seegmuller. Už sme to poslali i v kopii IKEA, aby věděli, jak jejich spolupracující firma fachčí, nebo spíš nefachčí. V pondělí někdo přijde. Opět se těším na dodělanou kuchyň:)

7 fijalka fijalka | 17. února 2009 v 9:42 | Reagovat

Vcera prisli na dodelavky. Zase jiny, neinformovany, nikdo jim nerek ze mame keramicky drez, takze meli spatny prepad, jeden z nich se vydal do ikea (odkud prave prijeli) pro to spravny kolecko, ale neuspel. Cili kolecko zatim neni. O posunu list taky nevedeli a ze to sou listy na skleneny desky uz vubec ne. Nicmene toto se podarilo (i pres zname "my nejsme eletrikari" kdyz videli v oblozeni zasuvky), halelujá. Dokonce vysávali vysavačem a řezali na chodbě, halelujá.

8 fijalka fijalka | 14. května 2009 v 9:48 | Reagovat

Oslavili jsme krásný půlrok od montáže kuchyně. Poslali jsme další urgenci a firma Seegmuller po telefonu sdělila, že se na to bude muset někdo přijít podívat. Už se nerozčilujeme ani nesmějeme. Ale divit se asi nikdy nepřestanu:)

9 fijalka fijalka | 6. srpna 2009 v 15:16 | Reagovat

Že by se to chýlilo ke konci? Poslali jsme konečný zúčtování s konkrétní částkou, kterou požadujem jako slevu a kompenzaci za útrapy. Volali, prý to hned pošlou. Tak snad.

10 fijalka fijalka | 13. srpna 2009 v 12:43 | Reagovat

Dochýlilo. Peníze tento týden přišly na účet.

11 Kad Kad | E-mail | Web | 8. listopadu 2011 v 14:25 | Reagovat

Tady se mi líbí... ;-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama